Marketing, online influencers en nieuwe media

Reis van de klant staat voorop in 2015

Door op jan 22, 2015 in Promotie

De customer journey neemt tegenwoordig een cruciale rol in binnen het  marketingproces, en om dit te optimaliseren gaan marketeers in 2015 extra inzetten op sociale media en mobiele en e-mailmarketing. Dit stelt Salesforce in het rapport State of Marketing 2015.

“De toekomst van marketing ligt bij het opbouwen van intensieve klantreizen vanuit sales, service en marketing. Het is belangrijker dan ooit om verbinding te maken met elke persoon die met je merk te maken heeft, en diens reis te personaliseren op basis van acties en voorkeuren.”
Scott McCorkle, CEO Salesforce Marketing Cloud

Deze marketing is gericht op de één-op-éénbehandeling van klanten. Klanten voelen zich gehoord en begrepen via verschillende kanalen, en krijgen alleen informatie die relevant is en geapprecieerd wordt. Voor bedrijven, zowel online bedrijven als bedrijven die een fysieke historie hebben, is dit de nieuwe manier van klantbinding en –loyaliteit.

Persoonlijk en locatiegebaseerd

Van de seniormarketeers vindt 86% dat het essentieel is om een klantreis te creëren die alle verschillende raakvlakken en kanalen meeneemt. Mobiele apps, analytics en Customer Relationship Management (CRM) worden in het rapport aangehaald als meest effectieve technologieën.

Zoals we ook zien aan het opkomende systeem van click & collect , wordt ook locatie hierbij een steeds belangrijker aspect van persoonlijke marketing, wat terugkomt in de verschillende kanalen waarvandaan de klant benaderd wordt. In 2015 zorgt dit ervoor dat de relatie tussen mens en technologie verandert, waarbij diversiteit gestimuleerd wordt door persoonlijke marketing en de digitale wereld steeds meer geaccepteerd.

State of Marketing [infographic]

infographic-marketing