Marketing, online influencers en nieuwe media

Online influentials 


Tegenwoordig zien we ze overal om ons heen: online influentials. Deze mensen leiden een leven via het open podium wat het internet hen biedt. Ze geven zichzelf bloot aan wildvreemden door hun verhaal en hun belevenissen te publiceren op een locatie die voor iedereen te bereiken is.

Online influentials 
 Bron: adfactor.nl

Online influentials 

Bron: adfactor.nl


De waarde van online influentials

Voor iedere producent van bepaalde producten heeft baat bij het gebruik van online influentials. Deze mensen gebruiken het internet als een klankbord om hun meningen en ervaringen te kunnen delen. En wat is er nou waardevoller dan dat goede ervaringen over een product worden verspreid? Iedere PR agent van een merk heeft deze influentials daarom graag aan zijn of haar kant staan. De mond op mond reclame is waardevol als deze van een vertrouwd gezicht komt en de online inluentials hebben deze macht.

Nederlandse influentials

De meest bekende Nederlandse influentials waren tot nu toe meestal de BN’ers. Bekende Nederlanders komen in programma’s, onderhouden hun social media en zorgen zo voor een netwerken van vrienden en kennissen die zij vervolgens kunnen beïnvloeden. Maar de laatste tijd zijn er veel online influantials opgedoken die nog helemaal geen bekendheid hadden verworven en dit puur hebben bereikt op eigen kracht.

Realitijd

Deze jongeman begon vanaf zijn eigen zolderkamer met simpelweg zijn eigen camera en een computer met internetverbinding. En uiteraard een idee: het spelen van typetjes. Hij nam zijn eigen filmpjes op, plaatste deze op zijn youtube channel en zorgde zo voor een record aantal hits.

James Worthy

Een andere online influential draagt de naam James Worthy. Deze schrijver heeft gezorgd voor een grote en trouwe achterban door het plaatsen van posts en blogs op verschillende websites. Dit is alleen maar verder vergroot bij het publiceren van zijn boek.