Marketing, online influencers en nieuwe media

Jullie verhaal maakt Facebook écht persoonlijk

Door op jan 8, 2014 in Nieuwe media

jullieverhaaltumbEen sterk staaltje internetmarketing van Ogilvy en MediaMonks. Zij maakten voor DELA een persoonlijke animatiefilm die het verhaal achter Facebookrelaties toont. Via het sociale medium kunnen mensen elkaar laten weten dat ze een relatie of vriendschap waardevol vinden.

Het idee kwam van Darre van Dijk, van Ogilvy. “Mensen delen een heel leven op Facebook en ik dacht: hoe zou het zijn als je daar een film van kon maken, een animatiefilm. Met jou en je partner in de hoofdrol. Iedereen heeft een andere film, die je naar een vriend, vriendin of familielid stuurt, met de boodschap: ‘Lieve…, bedankt dat je er voor me bent.’ De films eindigen met ‘Elk verhaal verdient een mooi einde.’”

Via Jullieverhaal.nl en Facebook wordt een unieke koppeling tussen de profielen gemaakt. Scènes in de film hebben betrekking op openbare informatie die de hoofdrolspelers hebben gedeeld. Iedereen krijgt daadwerkelijk een andere film: er zijn 10.000 combinaties mogelijk.

De filmpjes zijn om te beginnen persoonlijk. Je deelt het alleen met de persoon waar het om gaat. Vervolgens kun je de film samen delen, dat is aan jullie. Als je daarvoor kiest, maak je kans om met jouw film de bioscoop te halen, waar je dan met vrienden heen kunt gaan.

De campagne Jullie verhaal is DELA’s vervolg op hun succesvolle reclames ‘Mooie woorden’. In die filmpjes verrasten gewone mensen iemand met een speciale boodschap in het openbaar. Als uitvaartverzekering vindt DELA het belangrijk dat mensen ook tijdens het leven zeggen wat ze voor elkaar betekenen.

jullieverhaalauto